doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Email: |
---|
Expertní činnost
V rámci expertní činnosti se zabývala zpracováním strategií a podobných dokumentů ve společnosti CzechIt – Institute for Strategic Studies on Tourism o. p. s., kde mimo jiné vedla i zpracování marketingové strategie České republiky na zahraničním trhu. Svoji funkci v dozorčí radě CzechIt ukončila k 1. 9. 2014.
Vybrané publikace
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky: vymezení a fungování trhu turismu, přístupy k hodnocení významu a vlivu turismu, konkurenceschopnost destinací turismu, produkt a partnerství v turismu. 2., aktualiz a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.
PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní turismus: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, změny mezinárodního turismu v důsledku globálních změn, evropská integrace a mezinárodní turismus. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 251 s. ISBN 978-80-247-4862-7.
PALATKOVÁ, Monika. Management cestovních kanceláří a agentur. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, c2013, 217 s. ISBN 978-80-247-3751-5.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky: vymezení a fungování trhu turismu, přístupy k hodnocení významu a vlivu turismu, charakteristika turismu České republiky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 205 s. ISBN 9788024737485.
PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní cestovní ruch: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, význam turismu v mezinárodních ekonomických vztazích, evropská integrace a mezinárodní turismus. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 221 s. ISBN 978-80-247-3750-8.
PALATKOVÁ, Monika. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Vysoká škola obchodní v Praze, 2010, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-86841-22-9.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
Vzdělání a akademická kvalifikace
Monika Palatková vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů se specializací na mezinárodní ekonomické vztahy a cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze (1993). V rámci postgraduálního studia absolvovala část studia na Universität St. Gallen ve Švýcarsku (1996).
Přehled zaměstnání
Od roku 1996 pracovala v České centrále cestovního ruchu (CzechTourism), kde se zabývala marketingovými průzkumy zaměřenými zejména na zkoumání zahraniční poptávky po destinaci Česká republika. Od roku 1998 působila na pozici ředitelky marketingu a zastupovala CzechTourism v sekci Evropské komise turismu zaměřené na marketingový výzkum a plánování. V letech 1999-2003 působila v cestovní kanceláři Fischer, nejprve jako manažerka produktu pro domácí a příjezdový turismus a poté jako manažerka pro prodej a marketing v oblasti domácího a příjezdového turismu. Od ledna 2015 působí jako generální ředitelka CzechTourism.
Pedagogická činnost
V současné době se věnuje přednáškové a konzultační činnosti v oblasti vysokoškolského a celoživotního vzdělávání (od roku 2004 na Vysoké škole obchodní v Praze). Je autorkou několika publikací zaměřených na ekonomiku turismu, mezinárodní turismus a marketingový management destinací.
Další aktivity
Od roku 1998 je členkou prestižní Mezinárodní organizace odborníků v oblasti turismu AIEST.